torsdag 6 oktober 2011

Ombyggnation

Hela vägen hem i bussen satt jag och funderade på hur jag skulle kategorisera innehållet i mitt Slöjdgalleri på weebly. För detta ska användas på riktigt; det bestämde jag redan fem minuter efter att jag skapat förlagan under Måns duracellkaninintroduktion igår.

Det känns som att detta är ett bättre format för en material/teknikresurs än en blogg. Hit kommer användaren för att hitta specifik information och inte bara för att läsa eller kommentera något. Men samtidigt har jag lagt till en bloggfunktion på startsidan och även en flik som heter slöjdbloggar. Bloggen på startsidan kom till för att jag enkelt ska kunna uppdatera med bilder på aktuella arbeten och annat som är på gång. Under fliken Slöjdbloggar finns nu dels den externa reflektionsblogg som åttorna använder just nu i sitt Streetknittingarbete. Jag har även skapat en intern blog där niorna ska utvärdera sin PhotoStory som de är mitt uppe i just nu. Min tanke är att varje grupp ska ha en egen blogg som ligger här, inte externt men jag vill inte flytta åttornas nu så här mitt i arbetet. 

Än så länge har jag bara lagt in material om stickning och virkning och detta pga att det är det som är mest aktuellt just nu i min vardag, men det ska utökas med material för flera olika tekniker.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar