fredag 25 maj 2012

Mitt slutprojekt



Unable to display content. Adobe Flash is required.


Här kommer en kort presentation av min resurs Digital kompetens. Grunden till detta verktyg är tanken att utveckla elevernas digitala kompetens. Jag har utgått från tre begrepp som är: kommunicera, samarbeta och hantera information. Progressionen utgår från Puentedura och hans fyrstegstrappa. I detta skede har jag bara funderat på kommunikation, men till hösten är planen att det bakom varje del finns inspirationsmaterial och exempeluppgifter för lärarna att ta del av. För denna sida är tänkt som ett verktyg för kollegor som behöver inspiration och ideer om hur det ska arbeta med digitala verktyg tillsammans med eleverna. Till en början kommer det nog bara finnas mina egna exempel här, men jag hoppas att jag får längga ut även andras längre fram.

Jag ville ha en enkel layout och bildnavigering så långt som möjligt och jag har skapat alla bilder själv.

Den andra delen av mitt projket denna termin är att handleda min kollega Anna som vill blogga med sina elever i år 1. Vi har inte hunnit jättelångt i den procesen, men Spökbloggen är igång och eleverna är taggade - Anna likaså =).

1 kommentar:

  1. Superbra Ann! Du har en jättefin hemsida som är rejält bearbetad och genomtänkt! Jag gillar verkligen korsstygnen i texten, smart tänkt!

    SvaraRadera