fredag 17 februari 2012

Energiboost!

Igår hade vi Micke Gunnarsson på besök i skolan. Först träffade han 7or och 8or och sedan alla pedagoger.

Jag vet inte hur man enkelt ska beskriva vad han pratade om. Men samhällsförändring och att tro gott om alla, är en början i alla fall. Och hans angreppssätt är helt fantastiskt. Vi skrattade så tårarna sprutade samtidigt som det uppstod en del tankeställare tex i fråga om hur vi vuxna möter dagens uppkopplade framåtsträvande elever. Jag tror ingen givk därifrån oberörd.

För den som känner att ens arbetsplats behöver en boost framåt rekommenderar jag honom varmt. Läs mer på http://www.mickegunnarsson.com/.

Igår på förmiddagen, började jag leta typsnitt till min resurs. Beslutsångest! Men det ska nog ordna sig.

Ha en bra helg :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar